0

Mjölktistel - skydd för din lever

Många av oss som levt eller lever i missbruk drar ofta tunga lass med både fysiska och psykiska men, och det är tyvärr inte ovanligt med leverskador. Eftersom att leverns jobb är att rensa kroppen på skit, så tar den mycket stryk när vi stoppar i oss saker som är främmande för kroppen, detta gäller inte bara under risk-bruk, utan även medeciner och gifter som vi får i oss i en vardag. 
 
Många som är elle rhar varit sprutnarkomaner har också Hepatit Cvilket är en virussjukdom som orsakar inflammation i levern. Jag har själv kronisk hepatit C, som jag känner av genom att jag blir trött, ont i leder och får klåda på handflator och fötter.  Klådan kan även visa sig när man är gravid och har fått Hepatos  
 
Min pappa är medveten om min sjukdom och han är även väldigt intresserad av olika typer av kosttillskott, och brukar mellan varven rekommendera mig både det ena och det andra. Men han hade ett bra tag pratat om Mjölktistel. Jag fick testa det, och efter någon vecka av dagligt intag så började klådan avta. Men jag måste även tillägga att om jag slutar att ta det, så är klådan rätt snabb med att komma tillbaka. 
 
Mjölktistel
 
 
 
Vad: Mjölktistel utvinns ur fröna på Maria Tistel som är en ört och det aktiva ämnet är Silymarin, vilket kan skydda och minska infalmmationer i levern. 
Varför: För att hjälpa levern att återhämta sig från skador eller skydda. Denna länk om en studie som är gjord kring silymarin, och hur och vilka sjukdomar det kan hjälpa med. Klicka på "full text" i högra hörnet och sedan "download"
Vart: Bulkpowders - denna som jag testat från min far, och väntar även på min egen beställning därifrån. 
Hur mycket: Beställer du från Bulkpowders så är mitt intag ca 1/2 tesked morgon och kväll, vilket har funkat. 
 
hälsa, kosttillskott, Mjölktistel, Silymarin, alkohol, droger, hepatit, hepatit C, hälsa, kosttilskott, lever, leverpåverkan, leversjukdom, missbruk, tips;